Warning: fopen(/home/int2000/d/21734/html/wp-content/plugins/social/debug_log.txt): failed to open stream: Permission denied in /home/int2000/d/21734/html/wp-content/plugins/social/lib/social/log.php on line 23 Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/int2000/d/21734/html/wp-content/plugins/social/lib/social/log.php on line 24 Inventive DesignArtikkelit

Artikkelit - arkisto

Uusimmat artikkelit

Pystyt tuplaamaan verkkopalvelusi voiton vuodessa

Perinteinen verkkopalvelujen suunnittelu ja ylläpitomalli on aikansa elänyt

Verkkopalvelun ylläpitäminen ei ole innostavaa. Rahantekokoneen virittäminen on.

Näin saat Flash-sivuston näkymään Googlessa

Kampanjasivustot kaipaavat Flash hakukoneoptimointia

Flash-tekniikalla toteutetut sivustot löytyvät todella huonosti Googlessa. Näin ei kuitenkaan tarvitse olla.
Flash hakukoneoptimointi

Sosiaalinen media on syvältä

Henkilökohtainen kronologia

Pintapuolinen raapaisu sosiaalisiin medioihin ei saa mitään aikaiseksi. Pitää mennä syvälle.

Klikkaa tästä vuoden kovin digimarkkinointiopas

17 vinkkiä tämän päivän nettimarkkinointiin

Klikkaa tästä on Toni Paloheimon Mainostajien liitolle kasaama All Star kirjoittajien opas tämän päivän digimarkkinoinnista.

Sosiaalinen media – miksi siellä on pakko olla – katso video!

Villi viraalivideo vakuuttaa

Sosiaalinen media on nyt kaikkien huulilla. Katso 4 minuutin video ja tiedät miksi.

Suomen hakukoneoptimointiskene ei ole kuollut

Digimarkkinoinnin tee-se-itse-miehet kokoontuvat 24.3.2009

Optimointi.comin hakukoneoptimointiskene samassa tilassa. Luvassa on paljon huutoa, henkselien paukutusta ja toivottavasti kantapään kautta tulleita oppeja.

Suomen blogiskene on kuollut

Nettimarkkinoijien blogit ovat hiipuneet talvihorrokseen

Blogien ja sosiaalisen median osuudesta markkinoinnista kyllä puhutaan, mutta missä se raha sitten on?

Olen nähnyt TV:n tulevaisuuden ja se on…

Netti-TV - vai onko sittenkään?

En katso juurikaan televisiota. Se on mielestäni pääasiassa erittäin tylsää puuhaa, ja olenkin jo pitkään pääasiassa kuorsannut TV:n edessä.

Päivä joka ei koskaan tule

Amerikkalaisen unelman kääntöpuoli

Suurin osa ihmisistä ei koskaan edes yritä tavoitella unelmiaan.

Paras tapa oppia hakukoneoptimointia

Voiko hakukoneoptimointia opetella kirjoja lukemalla?

Hakukoneoptimoinnin keinot ovat pääsääntöisesti helppoja, yksinkertaisia ja halpoja. On tärkeää sisäistää hakukoneiden ja hakukriteerien merkitys. Varsinaiset optimointitoimenpiteet ovat perin yksinkertaisia.

Linkinrakennus 101

Ei sen aina tarvitse olla niin vakavaa

Oppitunti linkkien hankkimisesta alle kahdessa minuutissa!

Nyt linkkitekstin salaisuus paljastuu

Onko toisen linkin avainsanoilla merkitystä?

Sivujesi käyttöliittymä saattaa pilata hakukonenäkyvyytesi. Hakukoneoptimoijien julkinen salaisuus on että yhdeltä sivulta samalle sivulle johtavista linkeistä vain ensimmäisen linkin ankkuritekstillä on merkitystä.

Bloggaaja on yrityksen maineenhallinnan kasvot

Tapaus Nuevo Latino

Edellinen bloggaaminen ei tuota bisnesetua jutun kommentit ja saman jatkaminen livenä innosti kommentoimaan tällä viikolla tapahtunutta verkon sosiaalisuuden merkityksestä.

Bloggaus ei tuota bisnesetua

Business bloggauksen terävin kärki on jo taittunut

Tämä blogi perustettiin täysin markkinointimielessä. Se on toiminut siinä erinomaisesti. Olen saanut sen kautta kymmeniä asiakkaita ja luotua mielikuvan osaavana hakukoneoptimoijana ja suunnittelijana. Bloggauksen kultakausi taitaa kuitenkin olla jo ohi.

Paljasta pintaa, silkkaa sisältöä

Alastomuutta, paljasta pintaa ja irstautta?

Verkkopalvelut kautta maailman osallistuvat web-standardien levittämiseen Dustin Diazin ideoimalla meemillä. Päivän idea on näytää sivusto yhden vuorokauden ajan ilman tyylitiedostoja

WordPress 2.5 julkaistu

Ilmainen julkaisujärjestelmä parani entisestään

Erinomaisen ja ilmaisen julkaisujärjestelmän ystävät ovat saaneet uuden “mullistavan” Wordpress version.

Henkilökohtainen linkkisyötti

100% varma tapa saada linkki

Arkimedian Mikko Virenius onnistui saamaan minulta linkin ja blogipostauksen todella helposti.

Viisi uutta blogia hakukonemarkkinoinnista

Kuka on kaikkein kovin uusi hakukonemarkkinoija?

Se mitä ET tee on jännittävää

Frozen Grand Central Station

Katso video. Saatat hymyillä. Melkoinen viraalihitti.

Nyt tulee semanttinen web ja mullistaa hakukoneet

Hakukoneet ymmärtävät vihdoin mikroformaatteja

Mikroformaatit ovat yksinkertaisia tapoja kertoa koneille metatietoa www-sivun sisällöstä. Mikroformaateilla voidaan esittää esimerkiksi tämän sivun yhteystiedot koneiden luettavassa muodossa. Kyse on siis tavallaan semanttisen webin esiasteesta.

Uusi hakukoneoptimointitoimisto lupaa tulosta

Neljä hakukoneoptimoijaa yhdisti osaamisensa, tässä on Tulos

Jari Parantainen pölli työpäiväni

Tuotteistamis- ja sissimarkkinointiguru paljastaa salansa

Jari Parantaisen blogi on hyvin Seth Godin -henkinen. Se sisältää lähinnä yksittäisiä tarinoita ja anekdootteja ”kaikki tietää että tulisi tehdä näin, mutta tekevät kuitenkin näin” markkinoinnista, myynnistä ja johtamisesta.

Tarjous josta ei voi kieltäytyä

Hakukonemarkkinointi keskittyy Suomessa

Hakukonemarkkinointi kiihtyy kovasti Suomessa ja tämä on saanut perinteiset mainostoimistot digiostopuuhiin ja digitoimistot hankkimaan hakukonemarkkinointiosaamista.

Google rynnii Suomeen

Viisi paikkaa auki suomen toimistossa

Toivottavasti Google inhimillistyy henkilökohtaisemman palvelun myötä.

Hakukoneoptimointi sanan hakukoneoptimointi

Hakukoneystävällinen ei ole vielä hakukoneoptimoitu

Hakukoneiden arvostelukriteerit ovat jatkuvasti muuttuvia yrityssalaisuuksia, joista isosta osasta on jo päästy selville, mutta valmista (julkista) kaavaa hakukoneiden arvostuksista ei ole.

10 suosituinta artikkelia internet-markkinoinnista

Internet-markkinointi 2007

Pikakatsaus viimeiseen vuoteen tässä blogissa. Nämä artikkelit ovat saaneet eniten lukijoita ja siten suosituimpia.

Internet-markkinointi rakettitiedettä?

Halpaa, nopeaa ja kontroloimatonta markkinointia

Perinteinen markkinointi on olevinaan rakettitiedettä. Ei sen monimutkaisuuden tai vaikeuden takia, vaan tavoitteiden saavuttamisen logiikka on sama kuin avaruuslennossa.

Feikkaaminen on hyvää markkinointia

Hakukoneoptimointi on huomion saamista tai sen feikkaamista

Hakukonetulokset pyrkivät olemaan suoria mittareita sivun saamaan huomioon ja sen osuvuuteen aiheeseen. Osuvuutta säädellään sisällöntuotannolla ja sivun sisäisellä hakukoneoptimoinnilla ja ulkoista huomiota säädellään linkeillä.

104

RSS-tilaajien haamuraja rikki

Tänään tällä sivustolla on 104 tilaajaa Feedburnerin mittausten mukaan.

Mitä jos Google poistaa sivusi?

Hakusijoitukset eivät ole ikuisia

Hakusanalla hakukoneoptimointi oli tapahtunut muutoksia Googlessa: hakukoneoptimointia.com oli pompannut takaisin kärkeen ja optimointi.com pudonnut kakkoseksi, ja oma sijoitukseni oli tippunut top 10:stä.

Newsvine myyty msnbc:lle

Sosiaalisen median uutispalvelu kävi kaupaksi

Newsvine on pienin merkittävä sosiaalisen median sivusto, joka on suhteellisen tunnettu, kasvava ja taloudellisesti menestyvä palvelu, jossa kuluttajat voivat tehdä, kommentoida ja arvottaa uutisia.

Kolme blogia jotka internet-markkinoijan tulee tilata

Nettibisnes.info, Hakukone.biz ja Vierityspalkki

Internet-markkinoinnin tietolähteet suomessa ovat harvassa. Tässä niiden kerma.

Uusia ja tuhmia sivustoja

Pieniä uutisia 3.10.2007

Tänään tarjolla pienempiä uutisia hakukoneoptimoinnista, blogeista ja onnetonta hakukonehuijausta.

99% suomalaisista sivuista on hakukoneoptimoimatta

Nyt on paras aika aloittaa hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi on tavattoman kannattavaa, sillä kilpailu hakukoneissa on edelleen heikkoa.

Testaa taitosi hakukoneoptimoinnissa

Hakukoneoptimointivisa SEOmozissa

Seomoz on tehnyt hienon viraalikampanjan. Tällä kertaa he keräävät SEO kentästä linkkejä hakukoneoptimointivisailulla ja saivat sellaisen täälläkin.

Parasta hakukoneoptimointia on laadukas sisältö

Hakukoneoptimointi yhä enemmän julkaisutoimintaa

Hakukoneet muuttuvat nopeassa tahdissa, ja erilaiset tavat nostaa sivuja hakukonetuloksissa muuttuvat ripeästi. On kuitenkin eräs kriteeri, joka ei tule koskaan muuttumaan

Sosiaalista suunnittelua Maemo.org news

Uusi tapa tiedon järjestelyyn

Googlen hakukone tuo tiedon järjestelyyn yhteen yksittäiseen ongelmaan ratkaisun, ja siksi hakukoneoptimointi onkin niin suosiossa. Google ei hakukoneena kuitenkaan ratkaise kaikea informaation järjestelyä.

Mitä saatoit menettää loman aikana

Paluu arkeen

En kerro miten vietin lomaani, tai kuinka pelastin veneen uppoamasta makkaran avulla, vaan siirryn suoraan asiaan.

Hakukoneoptimointi on hakukoneille suunnittelua

Hakukoneystävällisyys ja linkkisuosio

Hakukoneoptimointi on edelleen vaikeaselkoista useimmille. Tämä artikkeli selvittää mihin hakukoneoptimointi perustuu.

Suomen suurin hakukoneoptimointitoimisto myytiin

Total Management siirtyy ranskalaisen NetBoosterin omistukseen

Pitkään uumoiltu ulkomaalaisten tulo hakukoneoptimointimarkkinoille tapahtuikin toisesta suunnasta kuin odotettiin. Ruotsalaiset eivät olleet ostoksilla vaan Total Management siirtyy ranskalaisomistukseen hulppeaan 15 miljoonan hintaan.

Lisää luottamusta sivukartalla

Auta käyttäjiä ja hakukoneita löytämään sivusi

Löytymätön sisältö on hukattua sisältöä. Sivukartta auttaa käyttäjiä ja hakukoneita löytämään sisältösi ja lisää luottamusta palveluusi.

Kesän keskellä kertausta

7 Yhä ajankohtaista artikkelia

Suomen suvessa blogirintamalla on hyvin hiljaista. Viime viikon mainittava tapaus on Nettibisnes.infon esteettömyyden bisneseduista kertova saavutettavuuden roi.

Vihdoin selaintestaus on helppoa

Safarin myötä kaikki merkittävät selaimet saa samalle PC:lle

Verkkopalvelun testaus eri selaimilla on ollut tuskallista yhdellä koneella. Ei ole enää.

Samalla työpöydällä Safari, Firefox ja kaikki suusimmat Internet Explorerit

Siistein sosiaalinen media -sovellus

Video: Kuinka yhdistää tuhansia julkisia valokuvia järisyttävään kuvantamisohjelmaan

Julkaistu: Interactive Gaming –sivusto

Inventive Design suunnitteli seminaarisivuston Veikkaukselle

Inventive Design suunnitteli seminaarille osallistuvan verkkopalvelun, jossa seminaariin osallistujat ja järjestäjät kommunikoivat ennen seminaaria.

Julkaistu: Itella nimenmuutos -kampanjasivusto

Posti on edelleen Posti ja nyt lisäksi Itella

Inventive Design toteutti PHS:n suunnitteleman kampanjasivuston Itellalle. Suomen Posti –konserni on nyt Itella-konserni. Kuluttajia palveleva Posti pysyy Postina.

Blogirintamalla uusia tuulia

Linkkirakkaus pyörittää maailmaa

Aikaisemmin kirjoitin linkkejä hakukoneoptimointi aiheisiin blogeihin, tässä lisää linkkejä uusiin ja uudestisyntyneisiin blogeihin.

Mainostamisen hyödyistä puolet hukkaan ilman julkaisutoimintaa

Web 2.0 markkinointi osa 4: Julkaisemisella on parempi ROI kuin mainostamisella

Kävijöiden ostaminen netissä on nykyisin helppoa ja halpaa. Mainosten ostaminen on suurimmaksi osaksi hukkaan heitettyä rahaa. Seuraavassa kerron miksi ja miten saat mainokset tuottaman tulosta vielä vuosien jälkeen.
Julkaisemisen ROI vs. mainostaminen

Näin säästät aikaa RSS-lukijalla

Video: kuinka otat käyttöön RSS-lukijan

Tulevaisuuden menestyvä yritys on…

Yritys 2.0 kirjaprojekti käynnistyi

Toni Paloheimon johdolla tuotetaan yhteisöllistä kirjaa yrityksen uudesta muodosta. Toni sai minut ja joukon tämänkin blogin lukijoita houkuteltua tekemään työtä palkatta.

Internetmarkkinointi on sissimarkkinointia

12 teesiä internetmarkkinoinnista

Olin väärässä. Mielikuvani sissimarkkinoinnista oli julkisuushakuista temppuilua. Se tuntui vieraalta ja typerältä. Useiden kehujen perusteella hankin Jari Parantaisen Sissimarkkinointi kirjan ja en ole katunut. Seuraavassa kerron miksi.

Nyt 5 uutta WordPress pluginia, jotka parantavat tätä sivustoa

Wordpress laajennukset ovat helppoja asentaa

Tämä sivusto täyttää ensi kuussa kuusi kuukautta, ja se on kokenut jo melkoisen määrän muutoksia lyhyen elonsa aikana. Suurin osa niistä on teknisiä ja enemmän pinnan alla, kuin näkyviä muutoksia. Moni näistä muutoksista kuitenkin parantaa sivua käyttäjille, tai kertoo minulle kehittäjänä enemmän käyttäjistä, ja helpottaa käyttäjälähtöistä suunnittelua.

Ero

The Break Up

Kutistuuko pitkä häntä?

Kymmenen suurinta sivustoa vie 40% sivulatauksista

Julistin pitkän hännän mullistaneen markkinoinnin, mutta nyt näyttää suurimpien sivustojen kasvaneen yhä suuremmiksi. Mistä tässä on kyse?

WordPress 2.2 ulkona ja käytössä

Julkaisujärjestelmän päivitys sujui vartissa ilman ongelmia

Wordpress on mahtava julkaisujärjestelmä, missä suurin osa asioita tapahtuu paljon helpommin kuin monissa kaupallisissa julkaisujärjestelmissä. Yksi asiaa saa minut kuitenkin jännittämään. Uuden Wordpress-version asentaminen on aina pulssia nostattavaa touhua.

Web 2.0 on sosiaalinen media, ei kuluttajatuottoinen sisältö

Sisällöntuottaminen ei tarkoita osallistumista

YouTube on sosiaalinen media. Olisko YouTube edelleen sosiaalinen media, jos oman sisällön vieminen palveluun estettäisiin?

Kirjoitin viime viikolla jutun Ilmaisia linkkejä tarjolla joka päivä, ja valittelin linkkien vähyyttä. Kirjoitus sai aikaa kommentteja, kävijöitä, linkkejä ja sähköpostipalautetta. Kiitos kaikille näistä. Miksi tämä kirjoitus sai niin paljon huomiota osakseen?

Ilmaisia linkkejä tarjolla joka päivä

Miksi Suomen blogosfääri ei linkitä?

Tälle sivustolle on aivan liian vähän linkkejä. Myös muille hakukoneoptimointia käsittelevillä sivustoille on erittäin vähän linkkejä muista alan sivustoista. Luulen syynä olevan jonkin sortin linkkikateus ja pelko omista hakukonesijoituksista, ne kun tuppaavat olemaan rahan arvoisia. Otan nyt halausotteen puusta ja jaan linkkirakkautta.

Mitä Inventive tarjoaa Sinulle

Suuren blogikyselyn tulokset

Mikä on sinun mielestäsi kiinnostavinta mitä Internet tarjoaa? Kyselin suuressa blogikyselyssä lukijoiden kiinnostuksen aiheita.

Tuhoaako Google helvetti hakukonenäkyvyytesi?

Onko sivusi Googlen supplemental indeksissä?

Hakukonemaailmassa on pöhisty paljon Googlen supplemental indexistä. Onko se todella sivuston omistajalle helvetti ja kuinka sieltä pääsee pois?

Hakukoneoptimointi on menneen talven lumia

Sosiaalinen media markkinointi tulee

Google on edelleen aivan ylivoimainen ykkönen vierailijoiden lähteenä sivuille. Tulevaisuus on kuitenkin jotain muuta. Omien sivujen hakukoneoptimoinnin merkitys vähenee, kun sosiaaliset mediat paranevat ja niiden suosio kasvaa.

Google saastuttaa hakutuloksia omilla sivuillaan

Onko hakutulokset toimituksellisia vai tosia?

Google täyttää yhdeksän kymmenestä hakutuloksesta ensimmäisellä sivulla, ja seuraavaltakin sivulta puolet. Kuinka hyvin tämä palvelee käyttäjää?

Sosiaalinen media kapinoi sensoria vastaan

Digg poisti kaikki hd-dvd koodin murrosta kertovat jutut

Digg on saanut kovat pöhinät aikaiseksi, tällä kertaa itsestään. Digg ei yrityksenä halua/voi näyttää kuinka hd-dvd koodi voidaan murtaa, ja on systemaattisesti poistanut kaikki asiaan viittaavat postaukset. Mutta ei tässä vielä kaikki.

Suuri blogikysely

Hakukoneoptimointia, suunnittelua, saavutettavuutta, web-standardeja, markkinointia vai web 2.0?

Tämä blogi on saavuttanut jo suhteellisen tasaisen lukijakunnan, joiden apua nyt tarvitsen.

Kannattaako verkkoluetteloihin ja yrityshakupalveluihin sijoittaa?

Mikä on ROI verkkoluetteloissa vs hakukonemarkkinointi ja hakukoneoptimointi

Sain soiton tuntemattomasta numerosta, joka alkoi lupaavasti kuulostaen potentiaaliselta asiakkaalta. Puhelimen toisessa päässä olikin verkkoluettelon myyntimies, joka yritti myydä minulle mainospakettia uudessa verkkoluettelossa, joka takaisi parantavan minun hakukonesijoitusta. Aloin miettiä verkkoluetteloiden mielekkyyttä markkinoinnissa. Tämä minulle selvisi.

Väärin kirjoitetut hakutermit tuovat kävijöitä – Haukoneoptimointi

Auta käyttäjää löytämään palvelusi virheistä huolimatta

Ihminen on erehtyväinen. Kirjoittaessa hakutermejä ja verkkosivujen osoitteita virheitä tapahtuu – ota siis virheet huomioon ja ohjaa käyttäjät oikeaan palveluun virheistä huolimatta.

Osallistuminen sosiaalisissa medioissa

Alle puolet käyttäjistä osallistuvat

Sosiaalisten medioiden käyttö markkinoinnissa on Suomessa hyvin vähäistä. Sekin vähä mitä käytetään, tapahtuu pitkälti mutu-tuntumalla ja teknologiavetoisesti. Miten sosiaalisiin medioihin osallistutaan ja miten niitä kulutetaan auttaa ymmärtämään osallistumisen potentiaalia markkinoinnissa.

Hakukoneystävällisen käyttöliittymän haittapuoli

Kasvava osa lukijoista on kiinnostunut paljaasta pinnasta

Hakukoneet pitävät hakukoneystävällisestä käyttöliittymästä. Sain uuden hittihakusanan kirjoittamalla yhden leikkimielisen artikkelin.

Web 2.0 peli kovenee

eBay osti StumbeUponin ja Google kopioi sen samana päivänä

StumbleUpon on hieno palvelu, jossa yhdistyy webin alkuaikojen surffauksen satunnaisuus ja innostus, oikeasti hyödyllisen sosiaaliseen arvottamiseen. Huhut kertovat että eBay ostaa Stumbleuponin Googlea kovemmalla hinnalla ja samana päivänä Google julkistaa hyvin vastaavanlaisen palvelun.

Ratkesin polttamaan – kuinka ryhdyin mittaamaan RSS-lukijoita

Otin pitkän harkinnan jälkeen Feedburnerin käyttöön

Olen pitkään pohtinut mikä suhde lukijoista saa sisällön muuta kautta kuin perinteisellä selaimella. Uutiskirjeiden tilaajien määrän tiesin – joka on yllättävän korkea, mutta RSS-lukijoista minulla ei ollut hajuakaan.

Tarina on totuutta tärkeämpää

web 2.0 markkinointi: Vain merkittävä on olemassa

Ihmiset ovat hyviä haistamaan paskan. Tässä tarinassa ei ole kyse yrityksestä valehdella – oikeastaan juuri päinvastoin.

Ollakseen uskottava tarinan ei tarvitse olla totta. Suurin osa markkinointiviesteistä on liioiteltuja tai suoranaista valetta. Tätä kirjoitusta on ollut hyvin vaikeaa saada kirjalliseen muotoon, sillä koko tarina on niin kovin pöyhkeän amerikkalainen. Valitettavasti se on tosi.

Nykyaikainen web suunnittelija on renessanssinero

Millainen on verkkopalvelun suunnittelun unelmajoukkue?

Kuuluisin renessanssinero ja monitaituri Leonardo da Vinci kerkesi olla taidemaalari, keksijä, arkkitehti, muusikko, astronomi, insinööri, suunnittelija, tutkija, patologi ja sodomiitti. Tänä päivänäkin suunnittelijan täytyy olla melkoinen monitaitaja.

Mitä Kikin Kuriiripalvelu antoi minulle

Hollywoodin 3D-animaatioelokuvat ovat paperia Miyazakin rinnalla

Edessä oli piinallinen päivä vaateostoksilla. Minua oli jo ruumiinvamman uhalla kielletty käyttämästä sanontaa ”olisin mieluummin hammaslääkärissä, kuin vaateostoksilla”, kun tajusin ostoskeskuksen hienouden – elokuvateatteri.

Konversiot kattoon Google Web Optimizerilla

Seuraavan sukupolven analyysityökalu verkkopalvelujen parantamiseksi on saatavilla

Työn alla on erään sivun uudelleensuunnittelu tilausten kasvattamiseksi. Asiakas haluaisi sivulle lisää säihkettä ja säpinää, kun suunnittelija taas uskoo yksinkertaisen käyttäjiä ohjaavan versioon tuovan enemmän asiakkaita. Tulosta ei tarvitse jättää arvailujen varaan, sillä uudella työkalulla testaamme kumpi toimii paremmin.

Alaston totuus

Miltä näyttää sivusto ilman vaatteita, eh siis ilman CSS tiedostoja

Jos luet tätä tänään 5.4.2007 saatat yllättyä. Pidän alastomuudesta, etenkin muiden alastomuudesta, ja koska itse olen niin häveliäs näet tämän sivun tänään paljaana.

10 syytä miksi antamalla ilmaiseksi tienaa eniten

Web 2.0 markkinointi osa 2 - Antamisen ansaintalogiikka

Arvokkaan tiedon, palvelun tai koodin jakaminen ilmaiseksi kaikille saattaa olla paras tapa hyötyä siitä – myös rahallisesti. Annan tämän tiedon ilmaiseksi ja voit miettiä mitä kaikkia kymmenestä syystä minulla siihen on.

Onko web 2.0 kupla?

Tavoitteet määräävät menestymisen

Puhe web 2.0:sta on saanut monelta karvat pystyyn kuka mistäkin syystä. Luulen tämän johtuvan erilaisista näkemyksistä onnistumisesta.

Web 2.0 mullisti markkinoinnin

Web 2.0 markkinointi osa 1 – Pitkä häntä

Kuvittele, että kuka tahansa voisi luoda, levittää ja markkinoida omia tuotoksiaan miljardille ihmiselle minimaalisilla kustannuksilla. Se ei ole ainoastaan mahdollista, vaan myös helppoa. Miten he sen tekevät?

Minun aikani on rahaa arvokkaampaa

Aika on rahaa, sanotaan, mutta onko aika enemmän kun rahaa?

Olin juuri istuutunut parturin tuoliin kun se tapahtui.

Kuusi kuolematonta viisautta verkkosuunnittelusta Yogi Berralta

The future ain't what it used to be

Mitä tekemistä baseball legendalla on verkkosuunnittelun kanssa?

Tässä nopea tapa parantaa hakukonenäkyvyyttä

Google arvostaa meta-tietoja

Haluatko parantaa sivujesi hakukonenäkyvyyttä muuttamatta sivujasi lainkaan? Se on mahdollista laittamalla sivustosi näkymättömät meta-tiedot kuntoon.

Kuinka ratkaiset verkkopalveluiden laatuongelmat

Web-standardien oikeellisuus laatukriteerinä

Huono käyttöliittymäkoodi sulkee pois osan asiakkaista ja saattaa estää Googlea löytämästä sivujasi. Käyttöliittymän laatua on vaikea mitata. On kuitenkin olemassa World Wide Web Consortuimin web-standardit. Lue kuinka käytät web-standardeja laatukriteerinä.

Paranna sivustoasi auttamalla muita

Käyttäjälähtöinen suunnittelu tuo parhaan tuloksen

Haluatko saada käyttäjillesi hymyn huulille ja arvostamaan sinua? Verkkopalvelun julkaisijana ja suunnittelijana tämä on helppoa. Lue miten parannat yksinkertaisilla ratkaisuilla sivujasi.

10 asiaa jota olet aina halunnut tietää verkkosuunnittelusta, mutta et ole jaksanut Googlata

Vastuullisen suunnittelun muistilista

Onko viimeiset verkkosuunnittelun trendit hiukan hakusessa? Tämä artikkeli päivittää tietosi kymmenen alan perustermin osalta.

Numerologiaa, hakukoneoptimointia vai sisällöntuotantoa

Inventiven ensimmäinen kuukausi maailmalla

Sivusto julkaistiin 8.1.2007. Lue mitkä ovat suosituimpia artikkeleita ja kuinka sivusto sijoittuu hakukoneissa.

Viimeinkin selvyys hakukoneoptimoinnista

Ei sittenkään alkemiaa

Pidin hakukoneoptimointia typeränä puoskarointina, kunnes opin hakukoneoptimoinnin olevan vain osa hyvää verkkopalvelun suunnittelua.

Onko sinullekin tullut mielikuva hakukoneoptimoinnin olevan jotain salaperäistä säätämistä, jolla saadaan muka aikaan merkittäviä tuloksia. Mielikuva on väärä, sillä hakukoneoptimointi perustuu pääasiassa hyvään kirjoittamiseen, hyvään käyttöliittymään ja sisällön arvostamiseen.

Web ei ole visuaalinen media

Ruudulla näkemämme on vain yksi käyttöliittymä verkkosivulle

Päinvastoin kuin usein ajatellaan, verkko ei ole pääasiassa visuaalinen media. Visuaalisuus on vain yksi käyttöliittymistä. Mikäli verkkosivut on rakennettu vain visuaalisuutta silmällä pitäen, syrjimme niitä käyttäjiä ja laitteita jotka vaativat toisenlaista käyttöympäristöä. Miten sivusto tulee rakentaa niin että ne toimivat päätelaitteista ja käyttötavasta riippumatta?

Sosiaalinen media markkinoinnissa

15 minuuttia kunniaa – artikkeli blogispotin etusivulla

Artikkeli Tiedätkö sivusi pahimmat virheet? on nyt blogispotin etusivulla ensimmäisenä.

Innostuin lisäämään sivut Blogispottiin Optimointi.comin suosituksesta “Muistakaa minun sanoneeni että tämä palvelu on vielä jonain päivänä suositumpi kuin blogilista.”

Tiedätkö sivusi pahimmat virheet?

Google Analytics tietää mikä sivuillasi toimii ja mikä ei

Suurimmat mainostaivaan tähdet David Oglivystä ja Bill Bernbachista alkaen luottavat John Caplesin klassikkoon Tested Advertising Methods – kuinka suunnitellaan ja testataan tieteellistä mainontaa. Sama ja vielä tarkempi mitattavuus on tuotavissa verkkopalveluihin Google Analyticsin avulla.

Kuvittele kuinka hyödyllistä olisi tietää mitkä yksittäiset sivut tuovat eniten kävijöitä, mitä polkuja he käyttävät ja miltä sivuilta he poistuvat palvelustasi. Google Analyticsin ja muiden tilastollisen tiedon analyysityökalujen avulla se on paitsi mahdollista myös helppoa, nopeaa ja ilmaista.

Ongelmia lähetyksessä

Inventive.fi ei ole saanut sähköposteja asianmukaisesti

Sähköpostit eivät ole kulkeneet kuin yhteen suuntaan. Jos olet siis lähettänyt tänne päin mailia ja et ole saanut vastausta on enemmänkin kuin hyvin todennäköistä että viestisi on päätynyt roskapostitaivaaseen.

Ole hyvä ja ole yhteydessä uudelleen.

Yhteydet ovat jälleen kunnossa.

Kuinka pääsin Googlen ensimmäiselle sivulle viikossa – hakukoneoptimointi kannattaa

Ilman hyvää käyttöliittymäkoodia hakukoneoptimointi ei onnistu

Inventive.fi löytyy tällä hetkellä Googlatessa “web standardit” sijalta 7. Aika hyvin pari viikkoa vanhalta sivustolta. Lue miten se on mahdollista.

Viisi tapaa parantaa verkkosivun käyttöliittymää web-standardeilla

Web standardit ovat hyvän verkkojulkaisun perusta

Hyvin toteutettu käyttöliittymä auttaa käyttäjää nauttimaan sivujen sisällöstä. Hyvin suunnitellun ulkonäön lisäksi sivut on myös koostettava ammattitaidolla, jotta käyttökokemus on myönteinen.

Lyhyt saavutettavuustesti

Väliaikaisesti näkönsä huonontanut suunnittelija hapuilee netissä

Tarvitsen silmälasit. Silmälääkärissä sain silmiini jotain tyrmäystippoja. Käynnin jälkeen näköni oli todella heikko. Kokeilen miten verkkosivujen selailu käy kun näkö on todella heikko.

Inventive.fi julkaistu

Suunnittelutoimisto kertoo hyvistä suunnitteluperiaatteista ja niiden bisneseduista

Luet suunnittelutoimisto Inventive Designin sivuja, jonka artikkeleissa keskustellaan hyvästä suunnistelusta ja sen bisneseduista, web standardeista, saavutettavuudesta, löydettävyydestä ja käytettävyydestä.

Onko sivustosi Da Vinci -koodia Googlelle?

Huono koodi estää käyttäjiä löytämästä ja käyttämästä sivujasi

Tärkein yksittäinen käyttäjäsi on vammainen. Se sattuu olemaan Google. Googlella ja muilla hakukoneilla on selkeitä vaikeuksia ymmärtää huonosti toteutettuja sivuja. On kuitenkin olemassa ilmainen yhden minuutin kestävä tapa testata sivusi koodin oikeellisuus.

Paranna maailmaa lisäämällä kävijöitä sivuillesi

97% sivuista syrjii osaa käyttäjistä, miten omasi?

Joka kymmenennellä suomalaisella voidaan katsoa olevan erikoistarpeita verkkokäytössä, ja he kaikki tarvitsevat saavutettavia sivuja, jotta voivat ostaa tai tehdä ostopäätöksen verkossa. Vain muutama prosentti sivuista on saavutettavia. Parantamalla sivusi saavutettavuutta saat hyvin suuren joukon potentiaalisia asiakkaita lisää, joista ei kilpaile kukaan!

Kuinka lisätä kävijöitä web-standardien avulla

Web standardit parantavat sivuston löydettävyyttä, saavutettavuutta, käytettävyyttä ja päätelaiteriippumattomuutta

Web standardien hyvä käyttö www-sivujen toteutuksessa saa kävijämäärän kasvuun, kävijöiden pysymään ja tuntemaan onnistuneen käyttökokemuksen. Tässä artikkelissa kerron millaisia etuja ja yksinkertaisia keinoja niiden saavuttamiseksi.

Artikkelit aiheittain

Tilaa Artikkelit

Palvelut

Internet-markkinointi

  • Hakukoneoptimointi

    Tehokasta markkinointia verkkosivujen löydettävyyttä parantamalla.

  • Hakusanamainonta

    Ota Google Adwords hakusanamainonnasta kaikki irti asiantuntijan avulla.

  • www-suunnittelu

    Projektien läpivienti, konseptointi, määrittely sekä informaatio arkkitehtuurin, käyttökokemuksen ja visuaalisuuden suunnittelu.

The reason we're here is to solve the hard problems" Seth Godin



Sivun alkuun