Warning: fopen(/home/int2000/d/21734/html/wp-content/plugins/social/debug_log.txt): failed to open stream: Permission denied in /home/int2000/d/21734/html/wp-content/plugins/social/lib/social/log.php on line 23 Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/int2000/d/21734/html/wp-content/plugins/social/lib/social/log.php on line 24 Inventive DesignInternetmarkkinointi on sissimarkkinointia

Inventive Design
28.5.2007 Lasse Larvanko

Internetmarkkinointi on sissimarkkinointia

12 teesiä internetmarkkinoinnista

Olin väärässä. Mielikuvani sissimarkkinoinnista oli julkisuushakuista temppuilua. Se tuntui vieraalta ja typerältä. Useiden kehujen perusteella hankin Jari Parantaisen Sissimarkkinointi kirjan ja en ole katunut. Seuraavassa kerron miksi.

Mitä sissimarkkinointi tarkoittaa?

Sissimarkkinoijan tunnusmerkeistä tärkein on se, että hän käyttää enemmän järkeään kuin raakaa rahaa. Sissimarkkinointi tarkoittaa epätyypillisiä markkinoinnin keinoja, jotka tuottavat hyviä tuloksia pienin panoksin. Sissimarkkinoija opiskelee asiakkaidensa ostoskäyttäytymistä. Hän tavoittelee suurten myyntilukujen sijaa hyvää tulosta.

- Jari Parantainen, Sissimarkkinointi

Eihän tuo kuulosta sissimarkkinoinnilta. Tuohan kuulostaa Internetmarkkinoinnilta!

Halutessa enemmän tulosta markkinoinnista Internetistä, on tehtävä toisin kuin kaikki muut. Tällä hetkellä hakukoneoptimointi on suomessa niin vähäistä, että se on erittäin kustannustehokas tapa markkinoida Internetissä. Riippumatta siitä onko käytössä sosiaalisen median palvelut, hakukoneoptimointi tai jokin muu internetmarkkinointi, on parasta toimia tavalla, joka ei ole jo vakiintunut.

Onko kaikki hyvä markkinointi Internetissä siis sissimarkkinointia? No ei varsinaisesti, mutta peruslähtökohdiltaan ei sissimarkkinointi voi viedä markkinoijaa metsään.

Internetmarkkinoijan periaatteita

  1. Internetmarkkinoija investoi aikaansa, energiaansa ja mielikuvitustaan.
  2. Internetmarkkinoija opettelee ymmärtämään asiakkaidensa ostokäyttäytymistä.
  3. Internetmarkkinoijan arsenaaliin kuuluu lukuisia keinoja, joista suurin osa on täysin ilmaisia.
  4. Internetmarkkinoija yhdistää useita markkinoinnin menetelmiä tehokkaaksi kokonaisuudeksi.
  5. Internetmarkkinoija ilmaisee asiansa selkeästi ja kaartelematta.
  6. Internetmarkkinoijan markkinointi hyödyttää asiakasta.
  7. Internetmarkkinoija tavoittelee voittoa liikevaihdon sijaan.
  8. Internetmarkkinoija suosii yhteistyötä kilpailijoiden kanssa.
  9. Internetmarkkinoija ei laske tekemiensä kauppojen, vaan asiakassuhteidensa määrää.
  10. Internetmarkkinoija hyödyntää helppokäyttöistä ja edullista tekniikkaa monipuolisesti.
  11. Internetmarkkinoija työskentelee lähellä myyntiä
  12. Internetmarkkinoija opettelee tuntemaan asiakkaansa, etsii näiden ongelmat ja pyrii ratkaisemaan ne.

Kyseiset teesit on tiivistetty Sissimarkkinointi kirjasta vaihtamalla sissimarkkinoija internetmarkkinoijaksi. Täydellinen osuma.

Halutessa enemmän tulosta markkinoinnista Internetistä, on tehtävä toisin kuin kaikki muut."



Sivun alkuun