Inventive Design
14.6.2007 Lasse Larvanko

Julkaistu: Itella nimenmuutos -kampanjasivusto

Posti on edelleen Posti ja nyt lisäksi Itella

Inventive Design toteutti PHS:n suunnitteleman kampanjasivuston Itellalle. Suomen Posti –konserni on nyt Itella-konserni.

Kuluttajia palveleva Posti pysyy Postina. Kysymyksiin vastataan kampanjasivustolla.

Käyttöliittymän rakentamisesta

Toteutuksella oli erittäin kireä aikataulu, joten toiminnallisuuksissa pitäydyttiin valmiissa koodikirjastoissa ja jo hyviksi toteutetuissa toimintatavoissa. Valitettavasti ensimmäinen valinta koodipohjaksi Lightbox ei tue videoita. Nopean tutkinnan ja testaamisen jälkeen päädyin samankaltaiseen LightWindow koodiin.

Visuaalisesti näyttävä ja toiminnallinen käyttöliittymä

Itella nimenmuutos -kampanjan toteutus

Sivulla olevat videot avautuvat sivun päälle animoituina.

Saavutettava sisältö kaikille

Sivu toimii myös ilman erikoisefektejä. Sivuston toiminnallisuudet on lisätty hyvien suunnittelutapojen mukaisesti erottamalla sisältö, ulkonäkö ja toiminnallisuus toisistaan. Sisältö on saavutettavissa ilman kehittynyttä toiminnallisuutta tai visuaalisuutta.

Mikäli käyttäjän selaimessa ei ole Javascript päällä, sivulla olevat vastaukset eivät mene piiloon vaan näkyvät alla olevan kuvan kaltaisesti. Mikäli taas selain ei tue CSS-tyylejä tai ne ei jostain syystä ole päällä, on sisältö silti saavutettavaa, kuten alla olevassa kuvassa oikealla.

Itella nimenmuutos -kampanjasivu on saavutettava

Vasemmalla sivunäkymä ilman Javascriptiä ja oikealla ilman CSS-tyylitiedostoa.

Sivun päälle Lightwindowlla avautuva video toimii tavallisena linkkinä jos Javascript ei ole päällä.

Portfolio: Postin nimenmuutos Itellaksi

Artikkelia ei ole mahdollista kommentoida.

toiminnallisuudet on lisätty hyvien suunnittelutapojen mukaisesti."



Sivun alkuun