Inventive Design
5.4.2007 Lasse Larvanko

Konversiot kattoon Google Web Optimizerilla

Seuraavan sukupolven analyysityökalu verkkopalvelujen parantamiseksi on saatavilla

Työn alla on erään sivun uudelleensuunnittelu tilausten kasvattamiseksi. Asiakas haluaisi sivulle lisää säihkettä ja säpinää, kun suunnittelija taas uskoo yksinkertaisen käyttäjiä ohjaavan versioon tuovan enemmän asiakkaita. Tulosta ei tarvitse jättää arvailujen varaan, sillä uudella työkalulla testaamme kumpi toimii paremmin.

Mikä on Google Web Optimizerin tarkoitus

Web Optimizerin tehtävänä on helpottaa sivuston omistajan tai suunnittelijan työtä löytämään paras tapa saavuttaa sivuston tavoitteet. Verkkokauppias haluaa tuotesittelysivulla saada käyttäjän lisäämään tuote ostoskoriin. Kokeilemalla eri versioita kyseisestä sivusta, saamme selville mikä otsikko, kuva tai muu asia sivulla saa aikaan eniten ostoja.

Web Optimizer on hyvä askel kohti tuloshakuista suunnittelua, joka on suoramarkkinoinnissa hallittu jo vuosikymmenet. Pitää taas puffata John Caplesin mainiota opusta tuloshakuiseen mainostamiseen Tested Advertising Methods kirjaa, joka keskittyy hyvin paljon otsikoiden kirjoittamiseen.

Katso myös kattava Googlen esittelyvideo Web Optimizersita.

Edelläkävijät saavat sen betana!

Sitä ollaan taas niin web 2.0aa että. Täydellisesti toimivan esiversion saat Googlen sivuilta. Tarvitset adwords tilin ja tuotetta joutuu odottelemaan muutaman päivän ennen käytöön saamista.

Muualla aiheesta

Google launches website optimizer

How we doubled our conversions using the Google web optimizer

Kommentoi

pakollinen

pakollinen, mutta ei tule näkyviin

Voit käyttää seuraavia elementtejä kommenteissa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kokeilemalla eri versioita saamme selville mikä saa aikaan eniten ostoja."



Sivun alkuun