Inventive Design
28.11.2008 Lasse Larvanko

Suomen blogiskene on kuollut

Nettimarkkinoijien blogit ovat hiipuneet talvihorrokseen

Blogien ja sosiaalisen median osuudesta markkinoinnista kyllä puhutaan, mutta missä se raha sitten on?

Minulla on melkoinen määrä (kaikki jotka olen löytänyt) suomalaisia nettimarkkinointiin liittyviä tai edes läheltä liippavia blogeja seurannassa. Niitä yhdistää hyvin voimakkaasti yksi tekijä: ne eivät saa uutta sisältöä.

Mikäli bloggauksen ROI on erinomainen, kuten vakuutetaan, miksi sitä sitten käytetään niin vähän?

Kommentit

11 kommenttia artikkelista “Suomen blogiskene on kuollut”

Tilaa tämän artikkelin kommentit RSS-syötteenä

  1. Lasse Larvanko http://www.inventive.fi

    Tämä lähti käyntiin Ilkan komentista, Polojärven postauksesta ja hesarin jutusta.

  2. 2K http://www.hakukonemarkkinointia.fi

    Eräs keskeinen syy talvihorrokseen voi olla yksinkertaisesti “kahden käden syndrooma. Joskus ajankäyttöä on vain priorisoitava.

    -2k-

  3. mcooler

    Hei Lasse
    Olisi kiva nähdä mitä nettimarkkinointiblogeja sinulla on seurannassa. Et viitsisi jakaa sitä täällä?

  4. Lasse Larvanko http://www.inventive.fi

    Keijo: Se on hakukoneoptimointipiireissä nyt melko kroonista. Itse en halua venyttää päivää enempää kuin jo nyt joutuu venymään.

    mcooler: Voin hyvin jakaa readerlistani. Teen siitä vaikka ensi kuun postaukseni :D

    Itse asiassa minulla on jo kirjoitettu draft 10 “uudesta” blogilöydöstä, johon voin jatkaa vanhat seurattavat.

  5. Ilkka Kauppinen http://matkailumarkkinointi.blogspot.com

    http://www.problogger.net/archives/2008/12/01/how-much-money-did-you-earn-from-blogging-in-october-2008/ Mitenkähän meille Suomessa?

  6. Juha Söderholm http://www.juhasoderholm.info

    Se et on hiljaa ei tarkoita ettei olis mitään sanottavaa :)

    Itsellä on useita drafteja sisässä, jotka on muutakin kun röllöttelyä. Mutta vielä ei niiden julkaisun aika :)

    Omalla kohdallani vaan ei oo oikeen syytä blogittaa koska ei ole enää mitään todisteltavaa kellekään taholle.

  7. Aleksi Niemi

    Blogit on jo viime talvea. Ylessä onneksi rekrytoida niitä jotka osaavat kirjoittaa blogeja. Ei siitä muuta hyötyä ole ollut.

  8. Lasse Larvanko http://www.inventive.fi

    Minä kyllä uskon blogeihin vahvasti, mutta blogeja on myös äärimmisen helppo lyödä laimin.

    Lupasin itselleni päivittää Tuloksen blogia vielä tänä vuonna ja hyvinhän se onnistui:

    http://www.tulos.fi/artikkelit/viides-tahti-haussa/

  9. Janne Kauppi http://loippari.blogspot.com

    Minä lähdin blogaamaan vasta kun te painatte jo jarrua. Ensimmäinen kerta kun eläissäni olen lukenut kenenkään blogia on vuoden sisältä. Pidin niitä vähän tyttöjen juttuina. Sitten googlasin itseni vahingossa keskelle Polojärven ja Juhan keskinäistä optimointikilpailua ja piikittelyä ja juuri se HV-asenne koukutti. Teiltä näyttää nyt unohtuvan se, että blogi on myös kanssakäymistä, tapa pitää hauskaa. Mitä uutta pieni hassuttelu tuo teille, jotka pidätte vakavaa markkinointiblogia? Se tuo teille rajapinnan tavalliseen ihmiseen, sellaiseen joille voitte joskus myydä palveluitanne. Blogit mihinkään ole kuolemassa vaikka tietyt spesifiset asiantuntijablogit tukehtuukin juttujen vähyyteen, kilpailuun ja olemattomaan lukijakuntaan. Eikö teillä ole myös jo sen verran tuttavalliset välit, että kannattaisi yhdistää näitä asiantuntijablogeja yhdeksi blogiksi, jonne tulisi useamman kirjoittajan toimesta juttu joka tiistai ja torstai.

    Teidän asenteenne blogeihin vain kaipaa hieman defibrillaattoria ;-)

  10. Lasse Larvanko http://www.inventive.fi

    Hei Janne

    Blogeissa pitäisi ehdottamasti olla enemmän hauskanpitoa. Ikävä kyllä itsellä se hauskanpito tapahtuu nykyisin mahdollisimman kaukana tietokonenäytöstä.

    Kyllähän me yritettin jo tollaista kimppablogia: http://www.tulos.fi/artikkelit

    Jotenkin senkin päivitystiheys on tippunut huolestuttavan alas.

    Tännekin olisi juttuja jonoksi asti, mutta ei niitä kukaan kirjoita minun puolesta :P

  11. Hakukonemarkkinointi ja hakukoneoptimointi 2009 http://www.juhasoderholm.info/hakukonemarkkinoinnin-vuoden-2009-ennustukset/

    [...] ei enää nähdä myöskään hyvänä liiketoimintamallina tai kovin konversoivana, esimerkiksi Lasse on tätä pohtinut. Myös tutkittu know-how alkaa saamaan entistä suurempaa painoarvoa, koska hyvin harva [...]

Kommentoi

pakollinen

pakollinen, mutta ei tule näkyviin

Voit käyttää seuraavia elementtejä kommenteissa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

bloggauksen ROI on erinomainen..."



Sivun alkuun